
Razumevanje trendova u digitalnom marketingu će Vam pomoći da unapredite poslovanje Vašeg biznisa i da održavate korak sa konkurencijom. Da bi ste bili uspešni potrebno je ne samo planirati unapred, nego i iskoristiti sve nove mogućnosti koje nam pruža okruženje u kome posluje digitalni marketing, a njih je zaista dosta.
Postoji dosta novih trendova u digitalnom marketingu, u 2022. godini, a mi smo za Vas izdvojili pet.
1. Video marketing
Upotreba kratkih video formi u digitalnom marketingu pokazuje značajan rast u 2022. godini. Prednosti ovog načina oglašavanja su zaista velike, naprimer nisu vam potrebna velika ulaganja, a potrošačima će biti lakše da razumeju uslugu ili proizvod koji im nudite.
Kada govorimo o video marketingu pre svega imamo na umu platforme Tik Tok, koja ima 1 bilion aktivnih korisnika mesečno i Instagram, gde prema Meti, korisnici sada provode 20% vremena.
2. Optimizacija web sajtova
Poseta web sajtovima se velikim delom obavlja preko telefona, odnosno mobilnih uređaja, ali mnogi i dalje nisu optimizovani. Brzina postaje sve važnija i morate biti sigurni da ste prilagođeni novim softverskim rešenjima.
3. Pravi odgovor u pravo vreme
Potrošači imaju sve veća očekivanja u brzom dolasku do informacija koje su im potrebne. Ovo je sjajan način da se povežete sa svojim korisnicima bez obzira da li se radi o društvenim mrežama, forumima ili sajtovima.
Platforme koje se najviše koriste su WhatsApp, Slack, Facebook Messenger i druge.
4. First-party cookie
Targetovanje i ciljanje publike na osnovu third-party cookie više neće biti moguće, što će zaista predstavljati izazov za digitalni marketing. Od velikog značaja će postati first-party data, a ukoliko se na njih ne bude obraćala pažnja mnoge firme koje prodaju ili pružaju usluge neće biti u prednosti. U narednom periodu će mnogi će mnogi brendovi biti prinuđeni da skupljaju podatke i da sarađuju sa marketinškim agencijama, umesto da se samo oslanjaju na njih.
5. Influenseri
Svako od nas je svestan da živimo u vreme influensera, njihova popularnost ne jenjava nego kontinuirano raste. Porast troškova poslovanja primorao je brendove da se okrenu influenserima sa manjim brojem pratilaca, a koji imaju i neke druge prednosti, biće više autentični i više posvećeni promociji brenda koji reklamiraju. Isto tako prisutan je i trend opredeljivanja influensera za određene niše, čime je olakšan pristup do određene grupe korisnika.